AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Tuesday, November 27, 2012

Menghitung Nikmat

Assalamualaikum..

Aku hanyalah gadis biasa...yg tak punya apa...masih bertatih mencari redha...masih mentafsir erti bahgia...tak bergaya..tak mesra..dan kadang tak peduli apa org kata padanya...hidup bukan untuk membuat org suka..kerana redha Tuhan bukan redhanya manusia..hidup cukuplah tiada membuat org derita..benci dan sengsara..biarlah orang berkata...biarlah org bahgia..jgn di nilai aku sejarah yang lama..kerna aku juga manusia biasa...pernah terleka..kerana DIA lebih tahu apa yg DIA mahu untuk kita...


Sesungguhnya aku benar-benar berharap kepada ALLAH..
sehingga dgn kesabaran yg baik..
seakan-akan aku dapat melihat apa saja
yg telah dilakukan oleh ALLAH kepadaku..


Bila anda tiba di waktu pagi, maka ingatlah bhwa pagi itu tlh menyapa beribu-ribu org yg tdk beruntung, sementara anda sedang berada dlm kenikmatan... Dia menyapa beribu-ribu org yg tertawan, sementara anda sendiri kekenyangan...Dia menyapa beribu-ribu org yg tertimpa musibah dan bencana, sementara anda selamat dn berbhgia..

Berapa bnyak airmata yg berlinang di pipi seorg wanita,berapa byk derita di hati seorg ibu dan berapa keras jeritan di kerongkong si kecil, sementara kamu tersenyum lega ..maka ,pujilah ALLAH dan ucaplah alhamdulillah atas kasih -sayang, perhatian dan kurnia -Nya..



Duduklah anda dgn tenang,lalu berterus teranglah kpada diri sendiri..ambillah mesin kira atau alat hitung lainnya untuk memperincikan sudah berapa byk harta, nikmat, kesenangan dan kegembiraan yg telah kalian dapatkan..begitu pula hitunglah kecantikan,wang, anak-anak, naungan, tempat tinggal, tanah air, makanan, dan sebagainya....

Oleh itu, jalanilah hidup ini dengan senang, bahagia dan hati yg terhibur.....


"Belilah dengan wang anda doa orang fakir dan kecintaan org miskin"

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...