AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Thursday, April 4, 2013

Jadikanlah setiap hari sebagai usia terbaru anda

Sesungguhnya mjauhkn diri dr Allah tidak akn mbuahkn apa2 melainkn kesengsaraan. Segala kurnia kecerdasan ,kekuatan,kecantikan dan pengetahuan pasti boleh berubah semuanya menjadi penderitaan dan musibah jika anda menjauh dari taufik Allah dan tidak mendapatkn barakahNya..kerananya ,jauh sebelum itu Allah memperingatkn mnusia akan kesudahan yg mngerikan lg mgejutkan ini.


"Ya Allah! Sesungguhnya Engkau adalah Tuhanku,tiada Tuhan yg berhak disembah, selain Engkau .Engkau telah mncipta diriku,aku adalah hambaMu dan tlh berjanji untuk mentaatiMu sebatas kemampuanku.aku berlindung kepada Engkau dan keburukn perkara yg telah ku lakukan. Aku mgakui semua nikmat yg tlh Engkau berikan kepadaku dan aku mgakui pula dosa-dosa yg tlh aku lakukan. Oleh itu,ampunilh aku. Sesungguhnya tiada yg dapat mgampuni dosa-dosa,selain Engkau.(Hadis riwayat Al-Bukhari)


Published with Blogger-droid v2.0

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...