AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Friday, October 13, 2017

TEMAN BICARA


Assalamualaikum...

Lewat malam ni, aku masih belum tidur..jam sudah pukul 2 pagi..bukan tidak mengantuk..tapi masih ada sisa kerja yang belum selesai..suami dan anak-anak telah pun tidur..sedari awal lagi..aku?masih mengadap laptop..masih mencari idea..

Kadang-kadang hati meronta..letih..sakit..rasa nak rebah..bila berada di dalam situasi yang agak kelam kabut..Teman bicara aku sentiasa sibuk..Katanya, kerja terlalu banyak..sehingga masa tidak cukup untuk kami..Kalaulah teman bicara faham akan keperihan..kepenatan yang aku tanggung.

Masa yang agak suntuk.. mungkin 24jam satu hari tak cukup lagaknya..bidadarimu ni sering lelah..menguruskan hal rumah tangga seorang diri..kadang bidadarimu ni terpaksa meminta sedikit ruang untuk berbicara..ingin berkongsi..ingin bercerita..tentang anak-anak..tentang apa yang dilakukan seharian..mohon hati ini terlepas sedikit beban lelah..cukuplah bidadarimu minta sedikit waktu untuk teman bicara mendengar dengan begitu khusyuk..sambil tersenyum menyabarkan aku..

Mungkin kerana lelahnya teman bicara ku ini dalam mencari sumber rezeki, sehinggakan lupa untuk tersenyum kepada anak-anak dan isteri..yang begitu setia di sisi..

Bidadari mu ni mohon maaf..andai ada kesilapan atau kurangnya semasa menjalankan kewajipan sebagai seorang isteri..Syurga yang aku dambakan..kita bahagia bersama anak-anak..Aminn..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...