AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Friday, February 3, 2012

pasrah dan redha

pasrah dan redha..
itu lh yg perlu aku lakukan skg...setiap apa yg berlaku pasti ada hikmah..mgkin ia lbh mgajar kita ttg erti khdupan...biarlah waktu yg menentukan..truskan perjuangan hingga ke titisan terakhir...

dan aku trus menanti ssat yg manis akan berulang kembali...
pabila aku berjalan mrentasi dunia..menanti keajaiban Tuhan..Terlalu Agung..Hebatnya kuasa yang Maha Esa...mengucap syukur aku pada Nya..

kini,aku bljar untuk redha ..meredhai apa yg tlh ditakdirkan untuk aku..tiada indah satu hari yg aku lalui..kecuali ptuh kepada Mu..




apa yg penting skg, aku msti fokus dlm apa jua yg aku impikan..aku akn lupakan kisah2 lama..org ckp,kngan manis mmg xkan dilupa..tp aku,kngan pahit 2 la yg aku selalu igt...kngan manis,xde r sgt aku nk igt..lain org,lain caranya..
mcm mana kita nk lupa..klau kita asyik duk igt..kita terlalu fokus pada ssuatu yg kita nk cuba buang..that's why la jd cm 2...

ok..myra..u can do it...cuba yg terbaik..jgn amik kisah org yg x memberi mkna tuk kamu..kamu berhak tuk tentukn hdup kamu...jgn mudah dipengaruhi org lain...
ya..aku pasti..pasti ada sinar untuk aku..ALLAH da tetapkan sglaNya..qada' dn qadar..sudah tertulis..hnya kita yg perlu bijak dlm mghadapi episod2 hdup kita di masa akn dtg...

mgkin pas ni,aku akn aktif ber blogging je..kurg di fesbuk..mcm2 mnusia aku jumpa kt situ...kt cni,lbh private..xsume org taw ttg blog ni...
CERITA HATI....ya..sesuai sgt tuk aku..apa2 yg aku rsa,aku akn madahkan kt cni..aku mmg minat dgn bidang penulisan..since aku kcik ag..tp aku xbpe pndai sgt nk wt ayat puitis...wlpon aku amik sains, xberti aku xpndai dlm berseni....
mgkin sape2 yg rapat ngan aku,knal aku cmne..inilah aku...tdak ckup ayat aku madah,aku lakar pula dlm bntuk lukisan..lukisan hati aku sndri....

aku dh xnk melalut pjg lg..nti emo plk...
kbai..!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...