AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Saturday, May 21, 2011

MANIS BICARA

Akan terbit cinta bila mata b'temu mata. Akan terbit rasa sayangg bila hati b'temu hati. Akan terasa kebesaranNYA bila dahi b'temu sejadah. :)

Jagalah diri baik-baik, usahakanlah kemuliaannya, kerana kita dipandang manusia bukan kerana rupa tetapi kesempurnaan budi dan adab, iman dan amal. Gunakan kesempatan untuk kebaikan..Sebelum segalanya terlepas dari genggaman..Kelak menyesal nanti tak berkesudahan..Apa guna sesalan hanya menekan jiwa.Jadi lah tekanan, stresss stress, SAY NO to STRESS!

Perkenankanlah ya Allah. Engkau Maha Menyatukan hati-hati dan jangan biarkan kami tercerai berai justru kerana kami saling menyayangi. Jadikanlah kami sahabat-sahabat yang akan bersaksi untuk kebaikan sahabat-sahabat kami ketika di dunia hingga kami layak menjadi hamba-hamba yang Engkau cintai dunia dan akhirat untuk mendiami menara cahaya tersebut. Amin Allaahumma aamiin.

Tuhan mengubah perasaan kita dari satu perasaan ke perasaan yg lain dan mengajar kita dgn memahami sesuatu yg bertentangan, supaya anda mempunyai dua sayap untuk terbang, bukannya satu.... SubhanAllah..:)

Jika anda tidak boleh terbang,berlarilah.Jika anda tidak boleh berlari berjalanlah.. Jika anda tidak boleh berjalan, merangkaklah,tetapi walau apapun berlaku..teruslah bergerak.Jadi jika sy terjatuh,sy akan bangun dan terus berjln.Mungkin sy bjln terdengkot2,tapi sy akn terus bjln.Jangan BERHENTI..:)

Apa yg menurutmu menyusahkan pd awalnya boleh jd malah menghasilkan kebahagiaan pd akhirnya,spt mendung di langit yg awalnya berkecamuk kilat dan petir yg menakutkan,ttp akhirnya butiran2 hujan yg mbawa pghidupan.


Menangislah selalu,nasib kita belum tahu, walaupun dalam petunjuk, belum tentu diterima...kita tiada masa ketawa...mintalah kepada tuhan, agar petunjuk-Nya sampai ke sudah(syurga)






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...