AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Tuesday, May 10, 2011

Ya Tuhan ..berikanlah aku ketenangan


JIKA kau merasa kecewa, Pandanglah ke sungai, Airnya mengalir biarpun berjuta batu menghalang...JIKA kau merasa sedih, Pandanglah ke langit, kau kan sedar bahawa ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA..


Saat ini aku sedikit agak tenang .. setelah semua yang telah terjadi akhir2 ini pada hidupku..

setidaknya.. masih ada yang membuat aku kembali bersemangat..
aku tahu.. manusia tempatnya salah dan khilaf.. tak ada seorang pun yang benar2 sempurna dan suci... kerana memang seperti itulah manusia diciptakan.. berlumur dosa,, pasti..
bersimbah khilaf.. juga iya.. semua tak dapat dimungkiri lgi..
namun itu hanyalah cubaan.. kerana seperti inilah kehidupan.. layaknya sebuah panggung sandiwara..
jika terdapat kerikil2 tajam di tengah perjalanan.. itu hanyalah bahagian kecil yang harus dilewati ... setidaknya tanpa sesal.. tanpa caci.. tanpa amarah.. apalagi menyalahkan..
aku berharap .. kesempatan kedua itu ada... aku masih berharap dan terus berharap..
tetap bisa menjadi yang terbaik .. kerana aku selalu berusaha memperbaiki diri..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...