AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Sunday, July 24, 2011

tiap jodoh tiada siapa yang tahu


Jodoh sprti rezeki, ia tlh ditentukan. Namun, kita tdk tahu apa yg tlh ditentukan oleh Allah. Dgn berpegang pada hakikat itu kita diperintahkan-Nya agar berusaha.

Carilah jodoh yg baik, carilah rezeki yg baik dgn jalan yg baik juga. Siapa jodoh kita? Berapa banyak rezeki kita? Dan bila? Itu bukan kerja kita. Itu ketentuan Allah. Milik kita hanya usaha.

Jadi, berusahalah dengan baik, Allah pasti tidak akan mengecewakan kita. Wajib menerima takdir tidak menolak kewajiban untuk mentadbir.

Maaf tuk aku katakn,cinta sebelum bkhwin mnusia kini lbh byk yg mghanyutkn mereka..aku bmbg ,wlpon niat brcinta adlh untuk mnuju gerbang pkhwinan,nmun ia tdk pnh mghalalkn cara..aku mpunyai prinsip trsndri...mtlamat pkhwinanku adlh untuk mcri sesuatu mawaddah warahmah di sisi ALLAH..bgaimana mgkin pkhwinan yg ingin dibina mdpt redha dn kberkatan Ilahi skiranya ia dimulakan tnpa ALLAH di sisi?
aku bmbg skiranya trjebak dgn pkara yg melalaikn sperti melayan prasaan dn sbgainya..

seorg kenalan aku pnh bgtaw yg cintanya tlh mghanyutkn dirinya drpa sbuah prjuangan..bahkn kerana cinta tlh mbutakn dirinya mjdi hilang akal shingga merayu2 kpada pasgnnya..pada aku,biarlh ketika ini aku prbetulkn dirku sdri..

mghiasi peribadi dgn akhlak yg unggul di sisi Nya..biarlah ku mantapkn dhulu di dadaku ini dgn kemanisan iman dn cinta Ilahi..aku x mahu dunia mghanyutkn aku drp mgingati mati, mgingati ALLAH...

mgenai jodoh,aku yakin ALLAH tlh menentukn sgala-galanya tuk aku...aku ykin smuanya akn dilaksanakn jga kelak apabila ALLAH tlh mgizinkn smua itu..aku jga yakin ALLAH pasti akn mmberiknnya jga kpadaku di waktu yg tepat,d tmpt yg pling baik dn dgn seseorg yg tepat..ktika ini,biarlh aku mdekati Mu Ya ALLAH...

Bila hati dilanda resah,mgingatkn aku mkna satu ungkapan yg pnh aku dgr dahulu...

" Yg penting bkn siapa pasangan smasa kau nikahi,ttpi siapa dia setelah mnikah dgnmu..jnji ALLAH ttg lelaki yg baik tuk wanita yg baik bukannya brlaku pada awl pnikahan,ttpi di pertengahnnya,pghujungnya malah spjg jalan mnuju syurga"



*******cinta terbaik hadir apabila kita berubah menjadi yang terbaik.





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...