AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Monday, October 3, 2011

kenapa??


knpa 2 ,3 arini, aku ase xsdp ati je...jdi berdebar2..ada ssuatu akn berlaku ke?bila da berdebar2 2, trus jadi xleh nk wtpe...aku hnya mmpu berdoa..istighfar byk2..moga dijauhkn dr perkara2 negatif blku dlm hdup aku...insyaALLAH...

da la skg ni ,aku dgr mcm2 kjadian da berlaku kt hostel ni..sumenye berkait ngan penghuni yg ade kt cni..tp bkn mnusia la...aku pon xtaw nk komen apa ttg hal ni..sbb smuanya blku dlm tempoh yg singkat tp berulang2...

ye...bnda2 cm 2 mmg wujud..sbb bnda 2 juga mkhluk ciptaan ALLAH..tp kita xleh la trlalu takut ngan bnda2 g2...bykkn igt ALLAH..dn amal ibadat jgn tggl...mgkin bersebab..tp mana la kita nk taw kn..kuasa ALLAH...

kdg2 aku terfikir la..agaknya klu ALLAH bg aku keizinan dpt lihat bnda2 g2, aku xtaw la hdup aku jd cmne..cm porak peranda gk kot...ye la...g mne2 dpt tgk bnda 2..org len x nmpk...ntah2 jd xbtul..nauzubillah...mtk2 jauh..aku xckup kuat..amal ibadat pon xckup ag..nk hadapi bnda2 cm g2.lagi la kn..


hohhh....apa la yg aku merepek ni..org len tkut nk sbut bnda2 gni..aku plk yg duk cbuk2 nk taw...biasalah kn..mane2 tmpt,pasti ade..cuma xmncul kn diri n xkacau org je...mgkin kita yg g kacau tmpt dia,sbb 2, dia kacau kita blik...mtk jauh la...

so dlm keadaan skg,jgn la kita terlalu stress sgt..nti kita gk yg merana...da la asgmnt ngah byk skg ni..oduuuuu....
pape pon,relaksss....wt slow2..di jamin beres nti...hehe

berbalik kepada rase yg berdebar2 td,aku harap xde ape yg buruk akn berlaku kt aku,fmily aku,kwn2 aku dn insan2 yg baik ngan aku...amin....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...