AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Wednesday, January 25, 2012

mak oh mak..


ari ni,aku puas hati...dpt g jln2 ngan mak..huhu..pas g klinik, kitaorg p kb mall plk...lately,aku selalu p klinik...tuk jaga kshtn diri...g kb mall juz shopping buku jekk...cri novel n sdikit buku ttg panduan agama..sje je arini kuar2 ngan mak..da lama xkuar ngn mak..besenye mak bz..tp arini ni dpt gek curi mase mak...happy2x...^_^

bila mlm plk,mkn2 ngan mak kt umah..suddenly, aku tertumpah air pepsi ats mak...hua hua hua..sgt x snonoh..xsngaja la...huhu..leh plk aku senyum jek dpn mak yg da basah kain dia..hahahaa..tp mak pon senyum jer..kitaorg sme2 gelak plk...hahaa..so sweet plk...adesss...
pas 2,aku trus terfikir...mse kcik2 dulu klu aku wt gni,komfen kna marah ngan mak..msti takut..
tapi skg,aku kan da besar..xkan la mak nk marah ag..bez gk jdi org dh nk msuk dewasa ni..huhuh..org pon da xlyn kite cm budak2..especially ayah...hohoho...ayah kan tegas cket..tp ok jek sbnrnyer...
tp bila da besar,mslh pon byk gk..jdi budak,xperlu pk mslh sgt...leh plk,aku bncg sal khwen ngan mak td..hohoho...pdhl abg aku yg nk khwen..tp aku plk ngek..duk bncg sal aku yg khwen...bkn gatai nooo...juz bncg sal mse dpn...akn dtg, aku sndri pon xtaw ape nk jd ngan aku..


apa yg aku nk smpaikan kali ni, ialah psl kasih syg seorg ibu terhadap anak2 nya...

Ibu, kau permata hatiku
Kaulah yang selalu menemani diriku,
Tatkala gembira dan sedih mahupun suka duka,
Kaulah pengubat jiwa yang lara ini,
Ku selalu mendoakanmu ibu agar diberi rahmat Tuhan yang Esa.

Ibarat cahaya lilin yang terang,
Bagaikan bulan dan bintang menerangi malan yang indah,
Kau selalu memberi ketengang dalam diriku,
Marah engkau membuatkan aku sedar akan salah silapku,
Agar aku tidak ulangi buat kedua kalinya.

Di rumah kau memasak, membasuh, mengemas juga mencantikkan suasana,
Terima kasih ibu aku ucapkan,
Lalai dan lupaku kau selalu ingatkan,
Umpama guru mencurahkan ilmunya yang sentiasa mekar di hati ini,
Nasihatmu akan ku abadikan tak akan kulupa.

Tidak mampu kubalas jasamu ibu,
Hanya Allah yang mampu membalas keringatmu masa lalu, kini dan akan datang,
Kusimpulkan kata buatmu ibu "Aku sayang ibu",
"Terima Kasih Ibu".

Jasamu ibu akan kusemat dalam lubuk hatiku yang dalam,
Agar aku menjadi insan yang tabah sepertimu,
"Terima Kasih Ibu."

jum...syg mak kita...^_^

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...