AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Thursday, October 18, 2012

menghitung rasa



Petang itu, aku memandang ke arah langit..hati ini berbisik lembut..alangkah hebatnya ciptaan Mu Ya Rabbi..ku lihat langit yang biru…aku menjadi leka…terpana..dalam diam,mulut menyebut …cantik! Cantik sangat-sangat…SubhanaALLAH…aku sungguh bertuah kerana masih di beri peluang untuk menumpang di sudut kasih Mu ini Ya ALLAH…walaupun terkadang aku lupa ..lupa siapa Pengcipta..kadang terleka..leka dengan dunia..yang hanya bersifat sementara…

Aku pencinta alam…di siang hari, aku cinta kan langit yang membiru.. aku cinta kan rumput nan menghijau....pabila malam, aku kasihkan bulan dan bintang..kadang terdengar sayup-sayup bunyi cengkerik malam…ya aku mendengar di balik jendela ini..tanpa jemu  aku mendengar…sungguh hebat kuasa Tuhan…matahari memancarkan cahaya siang..bulan dan bintang menyinari dan menghiasi langit malam…

Ketika kecil ku dahulu, aku selalu melihat bulan..lagaknya bagai punguk merindu…terkadang malam menjadi kelam… terdetik di hati..ke mana pergi sang bulan?..oh..telah dilitupi awan..cahaya di sebalik awan berserakan..sangat indah Ya ALLAH….sangat-sangat…

Hari ini, aku masih mampu melihat..masih mampu mendengar…masih mampu merasa..namun, apakah esok masih ada semua ini..Ya ALLAH..andai hidup ku masih diperlukan, hidup kanlah aku..tapi andai sebaliknya, aku redha dengan ketentuan Mu…sesungguhnya hidup dan matiku hanya untuk Mu Ya Rabbi….

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...