AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Sunday, May 12, 2013

aku tengah stress woi!!

Assalamualaikum semua..

Akhir-akhir ini, aku agak jarang menjenguk blog aku dan juga melawat blog orang lain..faktor kesibukan dan barangkali faktor kekurangan idea..
bunyi nya ada sedikit stress dlm diri..ya!! aku mengaku..aku memang STRESS.


aku cuba untuk positif..kadang-kadang tu tewas gak..aku kan manusia biasa..kadang mampu kawal, kadang tidak..
Emosi selalu tak stabil..dan disebabkan hal tu jugak, aku selalu dapat penyakit..lepas satu dan satu..dugaan..Alhamdulillah..Allah syg kt orang yg penyabar ni..kadang2 ada juga orang disekeliling yg boleh fhm kita..kadang ada juga tidak..perlukan percutian kot!

GIRLS DAY OUT!!


Serius.! betul la..

Bila stress, perempuan bila compare dgn lelaki memang tindak balas nya agak berbeza..otak perempua melepaskan bahan kimia yg sebenarnya menyebabkan kita secara automatiknya mencari kawan utk empati dan sokongan..ini menunjukkan bahawa tindak balas yg sama tidak akan berlaku kepada kaum lelaki..sebab orang laki ni, dengan sendiri akan marah tak tentu pasal atau pun berdiam diri bila keadaan ni berlaku..dan org perempuan mcm aku akan cenderung untuk bercakap dan menangis atau mendapatkan simpati dari kawan-kawannya...sebagai contoh, bila lelaki stress, mereka akan mengasingkan diri dan tidak banyak bercakap..tapi bila perempuan stress, mereka akan mula berkata-kata mengenai masalah yg mereka hadapi kepada pasangan...

antara penyakit yg disebabkan stress...gulp!

Cara aku??

Semua org ada cara tersendiri untuk tangani stress..tp bg aku, mungkin dengan bersembang dengan mak, or jalan2 adalah cara aku untuk hadapi stress ni...org kata, bila tengok muka mak kita, stress akan hilang...ya! sgt tepat!kadang2 dengan berblogging pon salah satu cara untuk tangani tekanan kita..
contohnya..sekarang memang aku tengah stress..aku cari blog..tapi apa2 pun, yg lebih penting, mintak doa ngan ALLAH..supaya kita lebih tenang utk hadapi kemungkinan yg mendatang...

eh lupa..ada satu lagi yg boleh kurangkan stress aku..aku main-main ngan kucing..kalau takde kucing sekalipun, aku akan search gmbr kucing kt google...funny cat!

aku memang suka wt cmni kat dia..
sbb dia kata aku comey..
ok..sila muntah..uwekks...

ok.ok...apa yang nak aku katakan, girls are easily touching...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...