AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Tuesday, March 13, 2012

sujud syukur pada Mu ya Rabbi

syukur alhamdulillah..aku diberi ujian lagi kali ini....ujian kali ini,byk hikmahnya..
tidak aku sangka...dlm aku mengharap,aku diduga...terima kasih ya ALLAH...aku terima takdir ini seikhlas hati ku...

petanda demi petanda..telah aku nampak..ya ALLAH..betapa agung Nya kekuasaan Mu..setelah Kau beri hidayah padaku, aku dapat bezakan mana yang baik, mana yg buruk...ya ALLAH..aku menangis..menangis tanda syukur pada Mu...suatu ketika dahulu,bila aku sedih,di timpa masalah,tidak pula aku mencari Mu..bila aku kenangkan semula,malu nya aku....hinanya aku..

ya ALLAH..aku harap,aku akan kuat..untuk menempuh dugaan Mu..insyaALLAH...


Sebenarnya hati ini cinta kepada Mu
Sebenarnya diri ini rindu kepada Mu
Tapi aku tidak mengerti
Mengapa cinta masih tak hadir
Tapi aku tidak mengerti
Mengapa rindu belum berbunga
Sesungguhnya walau ku kutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau ku siram
Dengan air hujan dari tujuh langit Mu
Namun cinta tak kan hadir
Namun rindu takkan ber bunga
Ku cuba menghulurkanSebuah hadiah kepada Mu
Tapi mungkin kerana isinya
Tidak sempurna tiada seri
Ku cuba menyiramnyaAgar tumbuh dan berbunga
Tapi mungkin kerana airnya
Tidak sesegar telaga kauthar
Sesungguhnya walau ku kutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau ku siram
Dengan air hujan dari tujuh langit Mu
Namun cinta tak kan hadir
Namun rindu tak akan berbunga
Jika tidak mengharap rahmat Mu
Jika tidak menagih simpati
Pada Mu ya Allah
Tuhan hadiahkanlah kasih Mu kepadaku
Tuhan kurniakanlah rinduku kepada Mu
Moga ku tahu
Syukur ku hanyalah milik Mu

*RAIHAN-SESUNGGUHNYA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...