AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Wednesday, August 8, 2012

aku benci cicak!!!!!!!

Assalamualaikum..w.b.t...

Untuk kali ini,aku nk bercerita tentang cicak...seperti yang kita tahu dalam kisah penghijrahan org Islam ke Madinah, Rasulullah S.A.W bersama Saidina Abu Bakar bersembunyi di Gua Thur utk melarikan diri dr org Quraisy yg ingin membunuh baginda...
tahukah anda semua apa yg menyebabkan org Qurasiy mengsyaki Rasulullah di dlm gua tersebut?

Ok..didalam gua tmpt Rasulullah bersembunyi itu ada seekor CICAK yg tlh mngeluarkan bunyi sehingga mnyebabkan Rasulullah hampir diketahui oleh org Quraisy..tp mujur dgn kuasa ALLAH, sang labah-labah tlh membantu Rasulullah dgn membuat sarangnya di pintu gua shingga mnyebabkan org Quraisy berpatah balik kerana yakin tiada manusia di dlm nya di sebabkan sarang labah-labah yg masih berkeadaan cantik itu...

Dan terdapat juga dlm hadis yg mengatakan:

* riwayat dari Ummu Syarik: "sesungguhnya Nabi S.A.W menyuruh nya membunuh cicak..
*riwayat dari Amir Bin Saad dari ayahnya: "Sesungguhnya Nabi S.A.W menyuruh mmbunuh cicak dan   menamakannya sebagai Fuwaisiqah".(si penjahat kecil)
*riwayat dari Abu Hurairah dari Nabi S.A.W: " sesiapa yg membunuh cicak dgn sekali pukulan dituliskan baginya 100 kebajikan, dan membunuhnya dgn 2 kali pukulan dituliskan baginya kebajikan kurang dr yg pertama,dn membunuhnya dgn 3 pukulan,kebajikannya kurg dr yg kedua"

Ok..itu kisah masa zaman dahulu...dan ada satu lagi kisah yg aku nk kongsi kt sini..di suatu malam,ketika sebuah keluarga sedang menikmati juadah berbuka puasa...si anak bersungguh-sungguh membuat satu jug besar air untuk dinikmati semasa berbuka...ketika azan telah berbunyi, selepas bacaan doa,minum lah si anak itu seteguk air untuk berbuka puasa...diletakkannya gelas itu ditepi dan menikmati juadah yang lain...apabila tekak merasa kering,di sua kan gelas itu ke mulut nya...tapi si anak tidak meneruskan untuk meminum air tersebut..sepertinya ada benda asing di dalam gelas tersebut..apakah???

hampir termuntah si anak..yang berada di dalam gelas tersebut ialah sisa buangan cicak tersebut...ya Tuhan..cicak!!!..cicak!!!..tidak cukup di zaman Nabi dahulu smpai sekarang hendak membuat jahat kepada manusia...dan si anak itu adalah aku sendiri...argghhhhhhhhh.....aku benci cicak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!kalau dulu bila ku dengar kisah tentang cicak,aku hnya mampu marah!!tapi skg.aku benci tahap dewa!!!aku rasa nk bakar je sekor-sekor cicak tuu..nasib baik aku tak sempat minum lagi air tu...kalau tak, cuci ngan cloroc la jwbnya dlm mulut aku ni....dan nasib baik lah bnda asing tu bukan dtg dr jug air tu..hanya dr dlm gelas tuu sje..sebab lpas aku buat air dlm jug tuu,aku terus ltak dlm peti ais..bila nk berbuka bru letak ats meja dan memang jug itu bertutup...kalau tidak keracunan la aku ngan adik aku....hadooooiiiii!!!
lpas je peristiwa tu,aku jadi bengang gler ngan cicak...nmpk je cicak,jdi bertambah-tambah rsa nk marah...smpai kan gelas feveret aku tu pon aku dah tak nak pakai..cicak punya pasal...arggghhhhhhhh!!!!BENCII!!!BENCIII!!!!

menyampah pulak aku tengok gambar cicak dalam entry ni...benci..benci...ahh sudah ..meremang tengkuk aku....arrgghhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!

marah + benci+ bengang......satu lagi yg aku nak pertikaikan...kenapa ya CICAK boleh jadi hero dlm cerita kt TV yer..CICAK MAN...sedangkan sume dah taw yg cicak memang jahat dr dulu...leh plk dipilih sebagai hero..hadooooiii....tak patut..tak patut....alergik terbaru aku...iaitu CICAK...i hate u sooo much...

sekian untuk hari ini.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...