AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Friday, August 3, 2012

Andai ini Ramadhan terakhir


Andai ini Ramadhanku yang terakhir, Ya Allah, Terimalah taubatku, 
Walaupun kutahu, Dosaku itu umpama butiran pasir di tepian pantai, Tidak terbilang dan terhitungkan.
Namun aku tetap yakin, Engkau Tuhan yang Maha Mengampunkan, Pintu taubat

Mu tidak pernah jemu menghamparkan, Ampunan dosa yang tiada tepian.

Aku sedar aku insan, Punya kelemahan dan kekurangan, BerbandingMu Ya Allah, Tuhan sekelian alam.

Ya Allah, Andai masih berbaki secebis rahmah dan hidayah buatku, Terimalah amal ibadahku, Berkatilah perjalanan hidupku, Rahmatilah keluargaku, Bimbinglah aku ke arah redhaMu, Usah Kau pandang aku dengan wajah murkaMu, Justeru aku tidak mampu untuk menolak azabMu.

Biarlah syurgaMu itu menjadi noktah terakhir musafirku, Biarpun aku sedar aku tidak setaraf dengan penghuninya yang lain, Aku tidak terbanding Ya Allah, dengan para syuhadaMu di bumi Palestin, apatah lagi dengan barisan para sahabah yang utuh di medan perjuangan.
Aku tiada pilihan ketiga, Ya Allah, Andai tidak ke syurga, ke mana lagi tempatku Ya Allah, Justeru engkau hanya menciptakan dua pilihan itu.. Hanya dua pilihan itu..

Apa yang telah aku korbankan untukMu ya Allah.. sedangkan selautan ikan di lautan, Engkau anugerahkan, seluas mata memandang rimbunan itu menjadi santapan, saban hari dan saat.. Apa lagi yang Engkau tidak anugerahi Ya Allah… Kesemuanya sekali Engkau hamparkan, Kesemuanya sekali.. Sungguh hebat sifat Rahmaan Mu Ya Allah..



Walau sesak dadaku dimamah noda, Dihambat urusan dunia yang tak kunjung padam, Dikejar kepentingan peribadi yang membingitkan, Tiada penghujungnya.. Namun, keampunan dan rahmatmu, Terus kupohon dan kudambakan..

Ya Allah, andai ini Ramadhanku yang terakhir.. berkatilah kehidupanku.. matikanlah aku dalam husnulkhatimah…



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...