AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Tuesday, June 17, 2014

Cahaya Ketenanganku

Tanggal 24 Mei 2013, aku dan suami diijabkabulkan.Pertemuan kami berlaku di Universiti Malaysia Kelantan..Dia pensyarah dan manakala aku pula anak didiknya..Sungguh jodoh Allah itu telah ditentukan sejak kita lahir lagi..Alhamdulillah..lebih kurang dua bulan selepas itu aku disahkan mengandung..Di awal mengandung, aku mengalami alahan yang teruk..sehingga memaksa ku hospital..Alahan kurang selera makan penyebab aku mendapat gastrik sehingga pitam..Aduhai, sungguh menguji emosiku..

Namun alhamdulillah, selepas 6bulan, baru keadaan aku menjadi stabil..Sepanjang mengandung, aku tidak mempunyai keinginan atau mengidam yang teruk..Tarikh 'due' bersalin aku sepatutnya 8 haribulan 4 2014..Namun pada 18hb 3, aku merasa perut aku kerap mengeras..Pada malam itu juga, suamiku membawaku ke hospital..Selepas aku membuat check up, doktor sahkan aku perlu ditahan..kerana keadaan jantung bayi yang tidak stabil..Terus air ketuban dipecahkan, dan aku di hantar ke labour room..

Hati aku menjadi berdebar dan tidak dapat tidur lena..Aku juga telah di masukkan ubat untuk mempercepatkan kelahiran bayi..Hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa gemuruhnya aku.. Jam menunjukkan 4 pagi...Saat itu aku mula merasa kesakitan kontraksi yang sangat kuat..Setiap kali kontraksi berlaku, aku menggigil kerana terlalu sakit dan badan mulai lemah..Doktor kerap datang untuk cek bukaan..Selepas jam 12 tengahari, aku dimasukkan ke dalam bilik pembedahan..Aku tidak dapat bersalin secara normal kerana masalah bukaan..Tepat jam 12.24 tengahari, bayi aku keluar dari perutku..SubhanaAllah..Aku sudah menjadi seorang ibu..Terima kasih Ya Allah kerana memberi peluang untukku menjadi seorang ibu...

Muhammad Ammar bin Mohd Hafizie nama diberi..Alhamdulillah, selepas 8 hari, Ammar baru dapat keluar dari wad kerana masalah jangkitan paru-paru..Hanya Allah sahaja yang tahu betapa risaunya hati aku..Muhammad Ammar, seindah wajahmu..Ibu doakan Ammar menjadi seorang anak yang soleh.Amin Ya Rabb...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...