AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Wednesday, February 29, 2012

mencari cahaya

Bismillahirrahmanirrahim.

Ambillah aku kembali ya Allah. peluklah hati ini dengan cinta-Mu ya Allah.ambil aku.. sungguh.
“ketahuilah dengan mengingati Allah (zikrullah) hati akan menjadi tenang” (ar-Ra’d: 28)
p/s: aku mahu dekat dengan-Mu. Dekat sangattt. Aku mahu jadi hamba-Mu yang rabbani. Yang segenap sisi hidupku ini berhubung dengan-Mu. Hanya kerana-Mu Tuhan. Sedihnya hati ini ya Allah. sedih.


sungguh. hati ini rasa bahagia bila ada hijrah. hijrah yang lebih baik. moga sampai destinasi :)

"orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah dengan harta benda dan jiwa mereka adalah lebih besar darjatnya di sisi Allah, dan mereka itulah orang yang berjaya" (at-Taubah:20)

"Segala yang disayangi, jika tidak dicintai demi kerana-Nya maka cinta ini hanyalah kesusahan dan penderitaan. Setiap tindakan yang tidak dilakukan demi keranaNya, maka ia adalah sia-sia dan terasing. Setiap hati yang tiada hubungan dengan-Nya adalah menuju kebinasaan; terhijab dari mencapai kejayaan dan kebahagiaan".(Ibn Qayyim Al Jawziyyah)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...