AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Sunday, February 19, 2012

pakar diari hati


Aku minta Tuhan jaga dirinya waktu ini sehingga dia dipertemukan dengan diriku pada satu masa yang tepat... Aku tak tahu siapa dirimu tetapi aku tunggu kamu untuk siang dan malam bersama sampai akhir hayat. Ikhlas dari hati ini.

Asal cinta milik ALLAH, perginya cinta dengan izin ALLAH, hilangnya cinta kehendak ALLAH, dicintai dan mencintai anugerah ALLAH!

Hati-hati dengan hati, jangan sampai salah menaruh hati..pandai-pandailah menjaga hati, agar terpaut pada hati yang suci.

• Jika manusia mencewakanmu, jangan berduka kerna Allah selalu menunaikan harapanmu..

• Jika manusia menzalimimu, jangan berduka kerna Allah selalu berlaku adil terhadapmu..

• Jika manusia melukaimu, jangan berduka kerna Allah selalu menitipkan penyembuh buatmu..

• Jika manusia menyayangimu, ketahuilah bahwa terkumpulnya cinta seluruh manusia di bumi ini tidak akan pernah menandingi cinta Allah terhadapmu!

HAWA : Aku sengaja berjalan di dalam hujan lebat kerana tiada siapa yang tahu aku sedang menangis..

ADAM : Aku hulurkan payung agar diri mu tidak kebasahan di dalam hujan lebat kelak siapa yang tahu kamu sedang menangis kerana demam..

# Orang tak tahu hati kita, tetapi ada yang akan fahaminya. HARGAILAH INSAN TERSEBUT.

Rama-rama tak tahu warna sayap mereka, tapi orang tahu betapa indahnya mereka.

Begitupun juga diri kita, tak tahu betapa indahnya diri kita. Namun Allah betapa meng-istimewa-kannya kita dimata-Nya. Ketika kita tunduk dalam Syariat-Nya, redha atas takdir-Nya, tersenyum dalam musibah, tegar dalam ujian-Nya. :)

Seorang lelaki yang tahu menghargai pasangannya, tidak akan membuat janji tetapi sebaliknya, mengotakan.

Dan seorang wanita yang tahu menghargai pasangannya, tidak akan menuntut tetapi sebaliknya, mensyukuri.


1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...