AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Thursday, May 3, 2012

AKU HANYALAH ORANG KECIL


Aku orang kecil yang tak punya apa
Hanya punya hati dan juga rasa

Aku bukan apa hanya orang biasa
Tiada tenaga menggugat dunia mereka

Aku orang kecil dan biasa
Tiada upaya macam yang berharta

Aku orang biasa dan kecil saja
Tiada yang sudi mendengar apa yang aku kata

Orang kecil dan biasa itulah aku
Tidak mampu berkuasa seperti mereka itu

Orang biasa yang kecil merujuk kepada aku
Walau aku lemah dan tak mampu tapi semangat aku jitu

Jangan cuba memperkecil akan diriku
Kerana kau tidak tahu apa akan berlaku

Menjadi kecil dan biasa tiada masalah bagiku
Kerana ku tahu kau tak mampu menjadi seperti diriku

Walau aku kecil dan biasa bagimu
Tapi ada 'Besar dan Hebat' padaku yang tidak kelihatan di matamu

Aku gembira menjadi kecil dan biasa di depan kamu
Kerana ia membuat aku sedar dan tidak lupa asal kejadian diriku

Kecil dan seorang hamba biasa yang tidak berdaya ialah aku
Jika dibanding dengan kekuasan dan kemampuan-Nya Tuhan yang satu

Moga kau disedarkan dari lamun mimpimu itu

Dan menyertai kami di pantai yang memutih itu...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...