AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Tuesday, May 29, 2012

gembira dalam sedih

assalamualaikum....

lame da rasenye aku tak update blog ni..dlm sminggu da kot..walaupon sekarang,aku masih tak sihat,aku nak jugak jenguk blog ni...mungkin ini saja tempat tuk aku berkongsi ngan sume selain mengadu kepada ALLAH...namun aku mesti ingat...tak sume kita leh kongsi dengan orang lain..demi menjaga nama baik sendiri dan orang lain jugak kan...



ok lah...straight to da point...
sbenarnye aku baru je lg balik dr pulau pinang..pegi hantar adik aku sambung belajar kat matrikulasi sane...Alhamdulillah selamat sampai dan selamat balik wlaupon sesat nak g ke sana..hehe..biasalah bila da g tempat orang...aku harap adik aku akan pandai menyesuaikan diri maklumlah dia tak pernah berpisah ngan keluarga lagi..lainlah aku..pernah pergi tempat orang..pernah merasa tersisih dengan orang di sana...pernah merasa bagaimana apa itu erti kehidupan...sampai sekarang masih tidak berkesudahan...ehmmmm...kisah lama..baik lupakan...tapi aku pon manusia biasa...pernah merasa sakit..walaupon aku cuba lupakan,memori itu masih dalam ingatan...ya ALLAH...kuatkan lah aku...sesungguhnya aku sedang bersabar...

berbalik pula kepada kisah adik aku...melencong plak aku ni..hehe..maklumlah dengan kesihatan yang makin hari makin menjadi-jadi plk..dugaan ALLAH..Dia nak bg kita pahala dan menghapus dosa..betapa pemurahnya Pemilik alam kita ini.....ok...masa p anta adik aku kt p.pinang ari tu,sepanjang perjalanan aku perasan adik aku ni sedih jer...tapi aku cuba sedaya upaya buat dia gelak...aku dengan adik aku yang sorang lagi memang tak duk diam kalau duk dalam kete...sembang tak ingat dunia..saja nk ceriakan keadaan....

sampai je sana,tengok2 bilik asrama dia..4 orang satu bilik..sume roomate dia orang luar...alaaa...tak kisah la orang mana pon kan..janji tegur menegur...adik aku ni, susah nk bukak mulut...tu yg aku risau..insyaALLAH,dia boleh buat semua tu...pas tolong pasang cadar dia,kemas cket2,baru kitaorg turun..

tibalah masa untuk berpisah..mata dia da nk berair dah..aku peluk dia.."JANA,jgnlh duk sedih weh..setahun ja duk sini..nanti sok2,kena pisah gak kan"..aku cover jer..tak kuar airmata pon..mak pon da nangis..tapi aku cool lg...heh..heh...aku peluk gak membe baik dia..selalu sma2 ngan dia..nseb baik sbb rezeki diorang dapat blaja tempt sma..result pon sma...hope,hubungan korang kekal...jd shabat sejati..jadilah sahabat yang tidak pernah nak tinggal sahabat sendri..sebenarnye,kawan baik adik aku tu,da macam family sendiri da..da jadi anak agkat mak n ayah..lagipon,dia da khilangan mak dari kecik agi...sbb 2 aku pon syg kt dia..AKU ,JANA dan SINA selalu kuar sama2..aku da cam geng ngan diorang dah...huhu
dalam jam 12 tghari,kami terpaksa beransur balik dulu...memikirkan kesihatan ayah pon kurang,jadi kami perlu bertolak awal...dalam hati,lindungilah kami ya ALLAH..smoga kami smpai ke rumah dengan selamat..ameen....

lebih kurang jam 7 lbih,kami smpai di rumah..alhamdulillah...selamat...
tiba2 teringat sangat kat adik aku..masa nk ke dapur tuk makan malam,boleh plk adik aku yang bongsu nama aiman,nak masuk bilik aku nak ajak adik aku Jana g makan sekali...da lupa lh tu..mklumlh yang bongsu ni mmg rapat cket ngan dia...mak pon aku nampak duk termenung kt kerusi..msti duk trgat kt dia..aku curi2 pandang..mak duk kesat airmata...sabar ye mak...bila time nak tido,aku plk rse cam sunyi sgt...tiba2 airmata turun laju..haaa...tu laa...mase duk peluk dia pg tu,cover sgt airmata tu..kang da nangis...mmg..aku rindu kat dia..lagipon dia sorang je adik pompuan aku..yg rapat ngan aku..biasa aku yang tinggal dia..sbb nk g blja tmpt lain..skg,dia plk yg tinggalkan aku...huuuuuu..biasa sebelum tdo,aku la yang kuat mengacau dia..sampai dia tak leh nak tdo..skg?? aku nak kacau sape..touching sgguh aku mlm gini..da takde orang nk gaduh ngan aku..gaduh2,kjp je baik balik..da nama adik beradik kan...

insyaALLAH...aku doakan selalu yang dia akan berjaya..tak lupa jgk tuk kawan2 dia...smoga beroleh kejayaan tak kira lah berada di mana skli pon...tujuannya hanya satu..menuntut ilmu kerana ALLAh..insyaALLAH..


MIRA,JANA & SINA


muka sebelum orang tuu menangis..hehe

ingat ya adik2 ku...sejauh mana kita berada, ingat lah di mana asal usul mu..andai kamu dikeji,andai kamu di benci, semestinya masih ada yang menyayangimu...kerana aku berpegang pada kata2 ini...kerana aku juga pernah merasai bagaimana di aibkan,dipulaukan bila berada ditempat orang..jagalah dirimu baik2...
ikhlaskanlah hatimu dalam mencari ilmu..smoga diredhai...insyaALLAH....



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...