AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Sunday, March 3, 2013

marah dan maaf


"Marah bukan lah sifatku..seandainya aku marah, bukanlah bererti aku membenci kalian...
maafkan aku andai tutur kata dan tingkah laku ku membuat kalian terguris di hati..
marahku kerna aku sayang.marahku kerna ingin menegur..
menegur untuk memperbaiki keadaan..supaya kita sentiasa dalam ketenangan.."


Kan lebih elok, sebaiknya sebelum tidur,kita cuba memaafkan  kesalahan semua orang 
dengan harapan dan doa, hamba Allah itu terbuka hati untuk memaafkan kesalahan kita juga..
Sesungguhnya kesalahan dengan Allah lebih mudah untuk memohon keampunan 
kerana sifat Allah Maha Pengampun, 
tetapi kesalahan sesama manusia agak susah..
jika semua orang bersifat pemaaf alangkah bahagia dan amannya dunia ini..

Pabila dunia menjadi aman..
Hati turut merasa bahagia..
Semoga kita beroleh ketenangan itu..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...