AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Tuesday, July 3, 2012

Istikharah Memanggil Mimpi





Sedang ku berjalan di suatu tempat..teramat asing bagi aku...SUBHANALLAH...cantik!!!..sungguh cantik...tidak pernah aku melihat tempat seperti itu... di dalam asyik, aku terpana...aku terlihat seorang gadis..dari manakah dia datang?? jauh dihadapanku....


Di dalam hati,ada kata-kata yang berbisik...menyuruh aku mendekatinya...aku ingin mencuba...wanita itu sangat cantik berpakaian serba putih...hatiku bagai teruja untuk melihatnya...wanita tersebut berpurdah...bagaikan ada tarikan ditanganku untuk membuka penutup dimukanya....


Ketika aku membuka purdahnya, aku terkesima...Ya ALLAH..apakah ini adalah suatu petunjuk..dia adalah orang yang pernah ku lihat sebelum ini....

Terjaga ku dari tidur...lantas ku panjatkan doa kepada ALLAH...mungkin ini adalah suatu inayah dan petunjuk dari Nya...supaya aku dapat membuat pilihan setelah aku mencuba...aku tahu, ALLAH meminjamkan cinta-Nya untuk ku agar dapat ku menyayangi dia....ini adalah janji ku...ku memilih dirimu bukanlah kerana paras rupa...tetapi dari petunjuk mimpi itu...Ya ALLAH..aku bersyukur pada Mu....

Berita itu aku sambut dengan hati yang ikhlas...istikharah memanggil mimpi..tiada jua hati menjadi bingung..
buat bakal imamku, ku ingin dikau tahu bahawa aku hanyalah wanita biasa..tiada kelebihan yang teristimewa..aku bisa melihat dengan sepasang mata pinjaman ALLAH...aku bisa mendengar dengan sepasang telinga jua pinjaman ALLAH..dan aku juga bisa bercakap dengan lidah ku yang lembut tidak bertulang ini seperti manusia lain juga...

Aku hanyalah hamba yang mengembara di Bumi ALLAH ini, jalanku kelak juga sama..menuju negeri Barzakh...Insya'ALLAH...destinasi ku juga sama seperti kalian iaitu menuju negeri abadi..tiada keraguan dalam perkara ini...sayu suaraku berbisik...mengucap syukur..dalam tanpa sedar, airmataku  menitis...ya...jika bersabar, ALLAH pasti mendengar luahan kita..

kita janji...wasatiah dalam kehidupan...dalam bercinta,biarlah besederhana...supaya kita tidak lalai...lalai dari mengingati-Nya..saling menyokong antara satu sama lain..kerana impian, satukan hati...


Ya Allah, jika benar dia jodoh ku, dekatkan diri nya dgn Mu, agar dia boleh membimbing ku ke syurgaMu yg abadi. Jika benar dia jodohku, kuatkan hatinya untuk terus mencintaiMu. Dan teguhkan jiwanya untuk terus mengabdikan diri kepadaMu. Sesungguhnya, hanya Engkau lah tempat kami bergantung dan meminta pertolongan...
Ameen...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...