AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Wednesday, January 23, 2013

Gambar-Gambar Barang-Barang Rasulullah SAW

Assalamualaikum...sahabat2 yang diredhai ALLAH sekalian..semoga sihat sejahtera selalu..

Pertama, aku nak ucapkan SALAM MAULIDUR RASUL kepada kalian semua..sama2 la kita perbanyakkan selawat ke atas Ya Rasulullah S.A.W sebagai tanda ingatan kita kepada baginda...

"Sesungguhnya org yg paling dekat denganku pada hari kiamat adalah org yg paling byk berselawat kepadaku"
(Al-Nasai & Ibnu Hibban)

Sungguh ...tatkala aku berkias di dalam untaian kata ini...hati aku sebak..sebak mengingati Mu Ya Rasulullah...walaupun kita tidak pernah bersua..tidak pernah berbual..namun pabila aku melihat gambar-gambar barang-barang peninggalan mu, hatiku di landa sayu....aku menangis..teringin ku nak menatap wajahmu..aku rindu dengan mu..andai bisa aku melihat..tidak dapat aku bayangkan bagaimana nikmatnya melihat dirimu di hadapanku... 

 Allahumma shalli ‘ala sayyidina wa maulana Muhammad Shallallahu ‘Alaihi Wassallam …
The Blessed Shirt of Prophet Muhammad SAW (Ya Allah … betapa sederhananya baju pemimpin dunia yang suci nan agung ..!!)
The Blessed Shirt of Prophet Muhammad SAW (Bagian dari baju gamis Nabi SAW )
Jubah Nabi Muhammad, Rasulullah SAW
The Blessed Seal of Rasulullah SAW (Cap mohor surat Nabi SAW)

Tapak kaki Rasulullah SAW
Dua helai rambut Rasulullah SAW
Peninggalan gigi dan rambut Nabi
Antara pedang-pedang yang pernah dimiliki Nabi
Gagang Pedang “Hatf” Nabi SAW tampak lebih jelas
Busur Panah Nabi SAW
Baju dan barang-barang Rasulullah SAW
Antara sandal peninggalan Rasulullah SAW tercinta

(Foto-foto ini kebanyakan adalah koleksi yang tersimpan dari berbagai tempat di beberapa negara: Museum Topkapy di Istambul Turki, Yordania, Irak dan negara-negara Timur Tengah lainnya. Selamat merasakan kelezatan menatap peninggalan-peninggalan ini. Semoga kerinduan kita semakin memuncak kepada Nabi Agung, kekasih Allah …)



1 comment:

  1. Allahummassollialamuhammad Wa Ala Alisayyidina Muhammad

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...