AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Sunday, January 13, 2013

Sayangi diri sendiri


Pernah tak dalam hidup, anda terfikir untuk jadi org lain? dan pernahkah anda persoalkan apa yg anda ada dan bandingkan diri anda dengan org lain? mesti pernah kan..saya pun..masya Allah..seolah2 tidak boleh terima diri sendiri...Ya ALLAH..ampunkanlah dosa-dosa hamba Mu ini...jika kita tak sayang diri, bagaimana org lain mahu terima kita kan..jika tak sayang diri sendiri, jgn harap nak rasa kasih sayang dari org sekeliling..=(

Andaikata kita dilanda masalah besar sekalipun, jgn lah mengeluh..dan jgn cuba nak cederakan diri sendiri..hargailah tubuh badan kita..bersyukurlah..malah kalau kita berbakti dgn berbuat perkara kebaikan, insya ALLAH ia akan menjadi bekalan di alam yg kekal abadi nanti..

Paling penting, jika terdapat org lain yg menghina atau memburuk2 kan kita, jgn cpt marah..bersabarlah duhai hati..jgn pula kita berusaha keras untuk mengubah paras rupa sebagai contoh, membuat pembedahan plastik..masya ALLAH...ptut kita sedar apa yg ALLAH bagi , itu adalah anugerah yg terindah..dan harus di ingat, org yg menghina kita bererti dia menghina ALLAH..jdi bersabarlh..tenangkanlah hati..
bersyukurlah..jadilah hamba-hamba yang sentiasa ingat pada ALLAH..kita patut malu kepada DIA bukan kepada manusia..ALLAHURABBI..

PERCAYALAH..setiap insan yg dilahirkan memiliki kecantikkan dan keunikan yg tersendiri..termasuklah ANDA....ANDA BEGITU KACAK DAN BEGITU CANTIK SEKALI...!! BERSYUKURLAH.!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...