AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Wednesday, January 16, 2013

mampukah aku??

Termenung aku sejenak..termenung sendiri di tepian laut ini..memandang jauh ke arah sana bersama deruan angin yang membelai..kejap datang..kejap pergi..namun aku masih di situ mengenangkan diri..Betapa besarnya rahmat MU kepada hamba-hamba Mu Ya ALLAH...sedangkan diri ini terus merasa kerdil pabila memandang kekuasaan Mu...yang tidak tercapai dek akal fikiran manusiawi...

namun..itulah aku..antara hanyut dan sedar...kadang tenggelam timbul..terkadang ingat dan terkadang alpa dengan duniawi...tercatat satu sejarah yang tidak mungkin akan berulang kembali kepada kisah silam..dan hari ini...ku pulang kepada Mu Ya Allah..setelah sekian lama merasa resah, kosong,..tanpa aku sedar..

Ku lihat awan..segar membiru..sentiasa memenuhi langit..ku pandang laut..seperti redha Mu, ia tidak akan pernah surut..apalah daya ku tanpa diri Mu..apakah aku mampu untuk berdayung ke tengah laut tanpa tiupan angin? sesungguhnya aku tidak mampu..

aku berhijrah kerna mencari secebis redha untuk ku harungi hidup ini yang penuh ranjau onak berduri..dahulu..aku hanyalah gadis biasa..yang tidak mengerti apa yang ada di dalam isi dunia..sehingga datang ujian demi ujian..lantas membuka mata dan hati ku ..Engkau sentiasa memberi peluang kepada hamba-hamba Mu untuk berubah dan mencintai Mu..cukuplah bagiku Engkau wahai Tuhan yang Satu..


Aku tekad..mengadu kepada Mu adalah cara untuk ku mendekati Mu..hanya kerna Dia boleh menenang hatiku ..menguatkan imamku dan melindungiku dari segala racun dunia..dan penawarnya,..aku yakin ..bersama Mu...

" Wahai wanita..hargailah sebuah hidayah yg diberikan oleh Allah s.w.t.. kerna ia datang hanya dengan kehendak Allah..gapailah dan jgn sampai ia terlepas...sesungguhnya dalam meniti sebuah kehidupan yg diredhai oleh Allah akan melalui banyak dugaan kelak..namun..yakinlah..Dia tidak akan memberi ujjan yg tidak mampu ditanggung oleh hamba Nya melainkan yang mampu..
apa yang ingin ku katakan...hargailah sehelai tudung dengan sebenar-benarnya.."

2 comments:

  1. Allah xkn menduga hambanya melainkan y mampu d tanggung oleh hamba i2...

    ReplyDelete
  2. in shaa Allah..semoga sy terus kuat..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...