AKU MELANGKAHKAN KAKI, BERJALAN, MELIHAT, MENTAFSIR, JATUH TERSUNGKUR LALU BANGKIT SEMULA KEMUDIAN BERJALAN KEMBALI KE DESTINASI….

Give me a SHOUT!

Friday, January 11, 2013

Kasihnya Ibu

Kasihnya ibu membawa ke syurga...
Alhamdulillah..terima kasih Ya ALLAH kerna ibu ku masih ada di dunia ini..dan terima kasih juga Ya ALLAH kerna mengurniakanku seorang ibu yang cukup penyayang..sehingga kini, ibu lah tempat untuk ku bermanja..ibu adalah yang paling kuat...demi membesarkan anak-anak, ibu sanggup berkorban apa sahaja..demi anak, ibu menanggung sejuta kerisauan..doa dan kasih ibu juga sentiasa menjadi penguat dan menjadi bekal sepanjang perjalanan...

Kasih ibu tiada bandingnya..tidak mungkin kita dapat mencari kasih sayang yang murni dan lebih sejati dari kasih seorang ibu...MAK...SAYA SAYANG MAK...saya sanggup lakukan apa saja untuk mak..saya janji mak..saya janji untuk menjadi seorang anak yang solehah..yang sentiasa mentaati dan menyenangkan mak..tanpa mak, tidak mungkin saya dapat kuat seperti hari ini...





anak ikan di dalam balang,
tidak banyak berenang sendiri,
sakit melahirkan bukan kepalang,
melihat anak wajah pun berseri..

pedas rasanya cabai melaka,
masak bersama ikan keli,
sekali hatinya terguris luka,
nikmat syurga jauh sekali..

air dicedok dari perigi,
membasuh tangan selepas makan,
andai dia telah pergi,
sepotong doa anak sedekahkan..

serai serumpun sirih sejunjung,
diletak orang di tengah laman,
kasih ibu tiada penghujung,
menjadi sanjungan ke akhir zaman..

SAYANGILAH IBU ANDA...KETIKA MASIH BERKESEMPATAN...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...